کد خبر: ۸۹۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 25 August 2020

 

 

ایسنا/گیلان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، کتابخانه مرکزی رشت را بزرگترین پروژه فرهنگی استان گیلان و نیز شمال کشور دانست و گفت: عقب ماندگی شاخص های سرانه مطالعه در استان به دلیل سرانه اندک فضای مطالعاتی است.

کیوان محمدی در حاشیه بازدید از روند پیشرفت فیزیکی کتابخانه مرکزی رشت، با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و نیز گرامیداشت هفته دولت، یکی از مصادیق حرکت جهادی در کشور را روند تکمیل این کتابخانه دانست و اظهار کرد: کتابخانه مرکزی رشت بزرگترین پروژه فرهنگی استان گیلان و نیز شمال کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه آیندگان در مورد کتابخانه ارزشمند رشت و دست اندرکاران احداث آن ما را قضاوت خواهند کرد، از مدیران کل راه و شهرسازی و کتابخانه های عمومی استان به دلیل پیگیری ها جهت تکمیل این پروژه مهم قدردانی کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با اشاره به سبقه فرهنگی مردم گیلان، عقب ماندگی شاخص های سرانه مطالعه در استان را به دلیل سرانه اندک فضای مطالعاتی عنوان کرد و گفت: با همگرایی ایجاد شده برای تحقق وعده افتتاح کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال جاری، شاخص های مختلف سرانه مطالعه در گیلان نیز با رشد چشمگیری همراه خواهد شد.

محمدی، از آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای اختصاص منابع مالی جهت پایان دادن به روند احداث این پروژه تا تکمیل نهایی آن خبر داد.

ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز، ضمن ارائه گزارشی از روند تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، عنوان کرد: بزرگترین مشکل در عملیات تکمیل این پروژه فرهنگی روند صعودی قیمت تجهیزات با توجه به شرایط تحریمی کشور است.

وی اضافه کرد: این مشکل مانع حل نشدنی برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشن نبوده و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد افتتاح کتابخانه تا پایان سال باشیم.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در ادامه این بازدید، ضمن قدردانی از حمایت های رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تخصیص اعتبارات کافی برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، به تلاش مجریان این پروژه در راستای تحقق وعده مسئولان به مردم برای بهره برداری تا پایان سال جاری اشاره کرد.

وی با اشاره به امکانات متعدد این کتابخانه برای استفاده عموم مردم اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های مسئولان، نمایندگان و دست اندرکاران کتابخانه مرکزی رشت این پروژه به زودی تکمیل و به عنوان هدیه فرهنگی ارزشمندی به مردم استان گیلان به ویژه شهروندان رشتی تقدیم می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان یادآور شد: این کتابخانه بزرگ تاکنون با هزینه ای بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال به ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و برای تکمیل آن نیز به ۱۷ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار